14 Ağustos 2013 Çarşamba

İftar Menüsü ve Yalancı Tavuk Göğsü



Hz. Selman el-Fârisî (r.a.), Hz. Peygamber ile ilgili bir hâtırasını şöyle anlatıyor:
“Şaban ayının son gününde, Rasulullah (s.a.v.) bize şöyle bir konuşma yaptı: “Ey insanlar! Büyük ve mübârek bir aya giriyorsunuz. Bu gelecek ayın içinde bin aydan daha hayırlı bir gece vardır. Yüce Allah, bu mübârek ayda oruç tutmayı farz kılmıştır. Geceleri ibâdet etmeyi de müstehab kılmıştır. Kim, bu ayda bir hayır işlerse, diğer aylarda bir farz işlemiş gibidir. Kim, bu ayda bir farz işlerse, diğer aylarda yetmiş farz işlemiş gibidir. Bu ay, sabır ayıdır; sabrın mükâfâtı da cennettir. Bu ay, yardımlaşma ayıdır. Müminlerin rızıklarının artırıldığı bir aydır. Kim, bu ayda bir oruçluya iftar ettirirse günahları affedilir, cehennem ateşinden kurtulur. İftar ettiren, oruç tutanın mükâfâtı kadar sevap alır. Oruç tutanın mükâfâtından bir şey eksilmez.”
Bereket ayı olan Razaman, umarım sizler içinde gönlünüzce geçebilmiştir. Allah önümüzdeki yıla tekrarını nasip etsin.


Aslında yalancı tavuk göğsü tatlısını bilmeyen yoktur ama ben ilk konumu tatlı ile açmak istediğimden bu tarife öncelik verdim. Tarifin asıl halini ilerleyen konularımda paylaşacağım bu  ikindi vaktinde hazırlanmaya başladığım davet sofram için aceleye gelmiş hali, umarım beğenirsiniz.

Öncelikle iftar menüm:
Tarhana çorbası
Patatesli patlıcan yemeği
Pilav
Patates püresi
Fırında kaşarlı tavuk
Cacık
Semizotlu salata

Yalancı Tavuk Göğsü
2 çay bardağı un
Yarım paketten biraz fazla margarin(ben tereyağı kullandım)
1 kg süt(ben keçi sütü kullandım)
1  su bardağı şeker
1 adet damla sakızı
Un ile margarini ocakta unun kokusu gidene dek sürekli karıştırarak kavuracağız. Üzerine çırparak sütü boşaltacağız. Bir taşım kaynayıp, muhallebi kıvamını alıncaya dek karıştıracağız. Üzerine şeker ve damla sakızını atıp bir süre daha karıştırarak kaynatacağız. 
Bundan sonrası için orijinal tarifte uygulama farklı ben ise daha pratik olması açısından dondurma kaselerine boşaltıp uzerinide fındık kırığı ve donmuş vişne ile süsledim.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder